Mayıs 01, 2009

Giz Şehri! İkinci güne doğru;..

Bilemedim, olduramadım, yakıştıramadım, söyleyemedim,,.

Yollar dedim, hep var dedim, anlamadı..

Ben hiç üzülmedim, üzülmekten korktum ya üzülürse diye.. Ben hiç konduramadım..

Sadece bir bahçede oturmak, inanmak istedim, belki bir dua sesi olurdu, belki bir kuş sesine karışırdı. Ben kitap okurdum, unuttuğum günleri hatırlardım yeniden..

Sonra,
Ben hiç suçlamadım, gücenmedim, az kalbim kırıldı, sustum, küsemedim. Acıdı çok canım; kırıldı, çok parça oldu.

Bir şehire geldim, yıllar önce gittiğim bir şehirdeki heyecanımı hatırladım. Mardin burnumda tüttü..

Sonra kendi şehrimi özledim, Işıkların Şehri'ni.. Gözlerim ışıl ışıl oldu..

Büyük gözlüklerimi taktım bugün, kilisenin bahçesinde gezerken, havra kapalıymış, gözlüklerimi çıkardım yukarılara baktım. Kuş geçti, kimbilir nereye..

Kardeş Türküler çalıyor; Gudi, Kerwane, Haynirina.. Bugün taktığım gözlüklerim yanımda..

Bilemedim, kızamadım, belki kızsam az da olsa geçerdi, ama şimdi parçam oldu. Kaldı.

Ben üzülmekten çok korktum, her korkumun bir bir gerçekleşmesine üzüldüm..

Etme, gel.. Dinle bak neyden, neler söylüyor.

Emanet gibi..

Değişeceğini bile bile beklemek ve izlemek.. Peki ya tablodaki bu kutu neden boş! Boş işte. Niyetimiz yokmuş,.

İçime bir his peyda oldu. Gitmedi, bu şehri gördüm. Reyhani'ye nasıl kaçarım diye sordum, anlattılar. Gitsem dedim. Kendi kendime. Git dedim, durma!

Yoksa?!

Davul sesi çınlıyor kulağımda ya epeydir, uyurken kulaklık kalıyor kulağımda ya da bilgisayar açık kalıyor. Kerwane,,. Ahenkle vuruyor davul, yüreğime..

Gözlerime baktım, az kıstım.. Daha güzel oluyor kısınca, biliyorum; ama ilk duyduğumda da sonuncuda da şaşırmış gibi yapmıştım. Kıstım, aynaya baktım. Saçlarımı güzel kesmiş kuaför bu kez..

Hızmama güldüm,. Hız-ma-ka-dı-nın-bir-ya-ra-sı-na-denk-ge-lir-miş! Hızmamı çok sevdim.

Giz Şehri! Ne çok sakladı kendini, sakladıkça kendine çekti, içine içine aldı.

Zaman benden ayrı gitmekte, yetişsem bir, yetişmesem ..

******
yok.
keşke olsan, yok olmasan.. söylesem de sana yazmasam..
burası,,. bir aptal oldum.. ilk defa içime ağladım, çok zormuş böyle ağlamak..
haritasız yol bulmayı öğrettiler, kaçasım geldi..
(bok böceğinden..)

Hiç yorum yok: